Доктор економічних наук Ігор Ліпсіц розповів 24 Каналу, що Росія "закриває дірки" в економіці саме нафтовою промисловістю, яка скоро може стати збитковою. Альтернатив для експорту нафти у Росії немає.
Дивіться також Подвійний удар: атаки по російських НПЗ вийшли на новий етап
Тіньовий флот Росії
За словами Ліпсіца, якщо Фінляндія втілить свою ініціативу в реальність, то це не буде агресією проти Росії, адже флот не є російським. Саме тому Росія не зможе висловлювати будь-які претензії. Такий хід від Фінляндії є досить важливим, адже кораблі є старими, що загрожує екології. Ця тема підіймається вже не вперше, Євросоюз раніше просив Данію перекрити протоки для подібних кораблів, що вона не зробила.
Зараз ситуація є серйознішою, Фінляндія вступила в НАТО та їхній "звук державного голосу" є інший,
– зазначив доктор економічних наук.
Для реалізації плану Фінляндії, на думку Ліпсіца, потрібно буде залучати судна, які б не пропускали російські кораблі, або ж перекривати вхід у протоки.
Якщо ідея фінів буде втілена в практику, це буде сильним ударом по російській економіці, адже третина російського нафтового експорту йде саме через Балтію. Новоросійський порт є ненадійним, тому залишається експорт нафти через Схід Росії, куди її ще потрібно довезти.
Аби можна було продавати нафту, починають (росіяни – 24 Канал) "дискримінувати" вугільну промисловість, яка має збитки,
– зазначив доктор економічних наук.
Збитковість російської економіки
Ліпсіц розповів, що Росія зі свого бюджету втратить 30 – 40 мільярдів доларів. Це є кризовою ситуацією для російської нафтової промисловості.
Зараз російський бюджет "висмоктує" всі гроші з нафтової промисловості, щоб "заткнути дірки" фінансування війни,
– підкреслив доктор економічних наук.
Саме тому нафтова промисловість може бути збитковою. Добування нафти в Росії з кожним роком стає все дорожчим.
Чи має Росія альтернативу
Ліпсіц розповів, що немає країн, які потребують нафти Росії, яку б постачали через півні морські шляхи. Тим часом Росія вирішила будувати залізницю для перевезення нафти в Пакистан, який є ворогом Індії. Якщо росіяни почнуть постачати туди нафту, то її перестане купувати Індія.
А більше ніяких великих покупців немає. Далі є Саудівська Аравія та інші арабські країни, у яких з нафтою та газом все добре. Тому альтернатив немає,
– додав доктор економічних наук.
Що буде з російською нафтою далі
Росія має стільки нафти, скільки, за словами Ліпсіца, їй не потрібно. Вся економіка Росії побудована на експорті, який завжди "годував" країну-агресорку та на якому вона збагачувалась.
Путін же примудрився зламати постачання нафти в Європу. Тому ситуація в Росії дуже важка та безнадійна,
– прокоментував доктор економічних наук.
Нафта Росії: останні новини
- З жовтня минулого року під санкціями залишаються десятки суден з російською нафтою за порушення обмеження ціни. Раніше санкції, які були накладені на російську нафту, критикували за "бездіяльність". Втім як виявилося, якщо обмеження вводити проти окремих російських суден, тоді санкції стають ефективними.
- У Міністерстві енергетики Росії повідомили, що у квітні країна перевищила свою квоту в ОПЕК+ за показником видобування нафти. Там заявили, що перевищення квоти у квітні пов'язане з "технічними особливостями скорочення видобутку на значну величину". Тоді як аналітики та галузеві джерела вважають, що це сигнал, що Москва стикається з проблемами щодо обмеження обсягів видобування сировини.
- За чотири місяці 2024 року завдяки нафті та газу російський бюджет отримав 4,157 трильйона рублів. Настільки значне збільшення доходів пояснюють високими цінами на нафту та використанням коштів з "Фонду національного добробуту" для покриття нестачі прибутків.