Загалом на ситуацію серйозно вплинув односторонній вихід Росії з Чорноморської зернової угоди, у рамках якої Україна могла експортувати різні зернові культури.

Зверніть увагу Думки експертів щодо рецесії у США розділилися: що це означає для інвесторів

Страхові компанії збільшують премію за ризик

Нагадаємо, що недавно Росія повідомляла про атаки на свої порти у регіоні Чорного моря. Трейдери заявили, що це ніяк не повпливало на процес завантаження нафти у танкери. Проте вони наголосили, що ризики зростають.

Відтак, страхові компанії ухвалили рішення про збільшення премії за ризик роботи у зоні воєнного конфлікту. Йдеться про зростання з 1% вартості вантажу до 1,20 – 1,25%. Це означає, що тепер розмір цієї премії оцінюють майже в 1 мільйон доларів. У результаті це вплине на вартість транспортування російської нафти морським шляхом. Наводять такі цифри:

  • Для прикладу, вартість рейсу танкера Suezmax, який може перевозити від 120 до 200 тисяч тонн нафти, зросте приблизно на 200 тисяч доларів;
  • Це за умови, якщо танкер з російською сировиною буде прямувати до Індії. Нагадаємо, що саме ця країна активно співпрацює з Росією на ринку нафти.

Новини про нафту для контексту:

  • Нагадаємо, що танкери компаній навіть з країн, які підтримують цінову стелю для російської нафти, продовжують надавати послуги для її транспортування. Крім того, додають, що навіть подорожчання бренду Urals вище 60 доларів за барель, не надто змінило ситуацію.
  • З іншої сторони, Китай збільшив імпорт нафти з підсанкційного Ірану до рекордного рівня. Це дані за серпень 2023 року. Одна з ключових причин – знижки. На цьому тлі Іран виграє "прихильність" Китаю навіть у Росії.