Французький стартап BlaBlaCar залучив додатковий капітал у розмірі 115 мільйонів доларів. Інвесторами стали VNV Global, Otiva J/F AB та FMZ Ventures.

До теми Прославився яскравими е-скутерами: стартап Dott залучив майже 90 мільйонів доларів інвестицій

Нові кошти

Цього разу йдеться про фінансування у вигляді конвертованих облігацій. Це означає, що далі все буде залежати від наступної фінансової події: або нового раунду інвестицій, або первинного розміщення акцій (IPO) на біржі.

Конвертовані облігації – це іменні облігації, умовами випуску яких передбачена можливість їх обміну на звичайні акції підприємства. У разі конверсії відбувається трансформація позичкового капіталу у власний. Інвестори зі статусу кредиторів переходять у статус власників.

Співзасновник та генеральний директор французької компанії Ніколас Брюссон розглядає отримані кошти як "валюту" для IPO, оскільки на рахунках BlaBlaCar є "тонна грошей". Навіть якщо BlaBlaCar не вийде на біржу в межах певних часових рамок, то ці 115 мільйонів доларів конвертуються в акції компанії вартістю 2 мільярди доларів.

BlaBlaCar залучила мільйонні інвестиції / Фото Pexels

Стратегічна ціль

Наразі стратегія та ціль компанії полягає в такому – створення системи для спільного використання автомобілів, автобусів та агрегації. Ринок спільного використання автомобілів завжди був потужним джерелом доходу стартапу.

Лише у 2020 році послугами BlaBlaCar скористалися 50 мільйонів осіб у 22 країнах. Однак, протягом останніх кількох років почала зростати частка прибутків, які надходять від автобусів. Цей вид транспорту відкриває багато можливостей для компанії в країнах Східної Європи та на ринках, які розвиваються.

Зверніть увагу Нові виклики: як військова ескалація впливає на валютний ринок України

Однак, попри шалений потенціал та попит досі існує проблема з придбанням квитків на автобус онлайн. Загалом адресний ринок BlaBlaCar в цій категорії величезний. Крім того, компанія зосереджена на переміщенні офлайн-поставок на свій онлайн-ринок.

Саме тому BlaBlaCar придбала українську компанію Octobus, яка розробляє хмарні сховища для автоматизації автобусних пасажирських перевезень. Стартап також прагне створити спільноту лояльних клієнтів, які знову і знову будуть користуватися послугами сервісу.

Для виходу на новий рівень надання послуг стартап створить окремий додаток, за допомогою якого клієнти зможуть обрати оптимальний для них спосіб поїздки – автомобілем, автобусом і невдовзі поїздами, забронювавши квиток. BlaBlaCar готується додати операторів поїздів на свій сервіс до кінця 2021 року або на початку 2022 року.