Цю думку активно підтримують українці: 83% сприймають безбар'єрність як нову суспільну цінність. Про це йдеться в соціологічному дослідженні Центру соціальних змін і поведінкової економіки, передає 24 Канал. Тобто такі поняття, як "доступність", "інклюзія", "безбар'єрність" набули особливого значення.

Читайте також Валюта, кешбеки і кредити: які переваги оновлених преміум пакетів Райфу

Відтак важливе завдання для українського бізнесу – адаптація до потреб людей з інвалідністю та створення середовища, яке буде комфортним для кожного. Не є винятком й сфера банкінгу. Розвиток інклюзії, зокрема у Райффайзен Банку, показав чималі результати.


Піктограма при вході у відділення Райффайзен Банку / Фото Райффайзен Банку

Нові можливості у 2024 році для всіх клієнтів від Райфу

Райффайзен Банк розуміє потреби сьогодення та намагається створити умови, за яких як людина з інвалідністю, так і без, може отримати однаково рівний доступу до фінпослуг.

Лише за минулий рік Райф інвестував 80 мільйонів гривень у проєкти з інклюзивності. Загалом вкладення в адаптацію відділень і банкоматів склали 133 мільйони гривень.


Підйомник біля відділення Райффайзен Банку / Фото Райффайзен Банку

  • Відділення Райфу доступні для кожного

На сьогодні 228 відділень Райфу є зовнішньо доступними. Клієнти з інвалідністю мають можливість самостійно відвідати банк, адже при вході у відділення облаштовані пандуси, підйомники, поручні, контрастне маркування, широкі вхідні двері, кнопки виклику персоналу, таблички з режимом роботи шрифтом Брайля, тактильна плитка та навігація.


Інклюзивна вхідна група у відділення Райффайзен Банку / Фото Райффайзен Банку

Водночас станом на кінець січня 2025 року 157 відділень, а це 50% мережі банку, є повністю зовнішньо та внутрішньо доступними. Крім пандусів та підйомників, відділення також адаптовано для потреб клієнтів з інвалідністю: там є інклюзивні банкомати, відкриті каси та меблі, адаптовані для обслуговування людей на кріслі колісному, тримачі для милиць та тростин тощо.


Клієнти на кріслах колісних можуть отримати належне обслуговування біля відкритих кас банку / Фото Райффайзен Банку

  • Банкомати для всіх

В адаптованих відділеннях Райфу люди з порушеннями зору можуть самостійно зняти потрібну суму коштів, адже на банкоматі є наліпки зі шрифтом Брайля та голосовий супровід.


Люди з порушенням зору зможуть дізнатися про розклад роботи одного з відділень Райфу за допомогою шрифту Брайля / Фото Райффайзен Банку

Крім того, у таких відділеннях Райфу банкомати встановлені на рівні, який був би зручним у користуванні для людей в кріслі колісному. Тож клієнти можуть безперешкодно переглянути баланс та зняти потрібну суму з картки.


Через адаптовані банкомати Райфу люди з інвалідністю можуть без проблем знімати кошти / Фото Райффайзен Банку

Карту з точними адресами інклюзивних відділень банку можна знайти на сайті або ж у застосунку для мобільного телефона MyRaif.

  • Сайт та мобільний застосунок без бар'єрів

Люди з порушеннями голосових зв'язок та слуху, яким потрібна переідентифікація, можуть звернутися до Інформаційного центру Райффайзен Банку та отримати допомогу перекладачів жестової мови.

Така послуга надається на онлайн зустрічі, де присутні клієнт, працівник банку та перекладач.

Посилання на з'єднання з Інформаційним центром можна знайти на сайті та у застосунку MyRaif. Клієнт може зателефонувати або ж написати в чат-бот.


Скриншот вкладки сайту Райффайзен Банку, де можна зв'язатися з Інформаційним центром / Скриншот з сайту Райффайзен Банку

Райффайзен Банк не лише орієнтований на те, аби кожен клієнт мав рівний доступ до банківських послуг. Це стосується й співробітників та майбутніх працівників.

У 2024 році на сайті банку було створено розділ "Інклюзивність. Різноманіття. Безбар'єрність". Тут можна не лише переглянути актуальні вакансії, а й дізнатись, як саме Райф підтримує ветеранів, серед яких є люди з інвалідністю.

Важливо додати, що наразі 50% мережі (157 відділень, в тому числі банкомати) Райффайзен Банку повністю відповідають вимогам Національного Банку України щодо зовнішньої та внутрішньої доступності згідно з Постановою 149.

На чому Райффайзен Банк зосередить увагу у 2025 році

У Райффайзен Банку наголошують, що зупинятись на досягнутому не будуть. У 2025 році планують не збавляти темп та надалі розширювати інклюзивність відділень та банкоматів. Очікується, що витрати на реалізацію майбутніх проєктів складуть приблизно 53 мільйони гривень.

У планах Райфу – також адаптація вебсайту та мобільного застосунку MyRaif відповідно до Державного стандарту з цифрової доступності. Фахівці розроблять вебінструменти так, щоб ними могли користуватися люди з інвалідністю.

Також у 2025 році Райф планує запровадити онлайн переклад жестової мови для клієнтів в адаптованих відділеннях. Це означає, що люди з порушеннями слуху та з пошкодженими голосовими зв'язками зможуть без перешкод отримувати усі можливі фінансові послуги.


Відділення Райффайзен Банку для проведення швидких операцій / Фото Райффайзен Банку