Найдорожче IPO у Південній Кореї

Компанія Krafton стане публічною вже у липні цього року. Це IPO може стати найдорожчим за історію Південної Кореї, адже його оцінюють в 5,6 трильйона вон (4,9 мільярда доларів).

Цікаво Секрети Apple: як не лише витрачати гроші на IPhone, а й заробляти на ньому

Що таке IPO

Це перший публічний продаж акцій (чи інших цінних паперів) приватної компанії, тобто її вихід на біржу. Після цього будь-хто може стати інвестором компанії та заробити на зростанні її акцій.

Хто у виграші

  • Засновник Krafton Inc. Чанг Бюнг-гю може збагатитися. За умов успішного IPO він може стати мільярдером – з 3,5 мільярдами доларів. За собою він планує залишити 14% акцій компанії.
  • Статки його дружини Чун Сен Хе можуть сягнути 206 мільйонів доларів.
  • Збагатиться й виконавчий директор компанії – 336 мільйонів доларів.

Зміна трендів серед мільйонерів

У Південній Кореї суттєво трансформується верхівка багатіїв. Якщо раніше це були члени сімей, що керують корпораціями з багаторічною історією, то тепер це технологічні лідери, які зробили себе самі.

Спадок – це вже не єдиний спосіб збагатитися. Цей новий тип створення багатства додає динамізму економіці Південної Кореї,
– заявила Парк Джу-гун з Leaders Index.

Як Чанг Бюнг-гю розбудував свою імперію

  • У 1997 році Чанг створив онлайн-месенджер, який був популярний серед молоді. Розвивати його не вдалося через призов на військову службу.
  • Після цього він заснував пошукову систему і продав її компанії, яка зараз є найбільшим пошуковиком у Південній Кореї – Naver Corp.
  • За ці гроші він створив фірму венчурного капіталу та почав інвестувати в стартапи на ранніх стадіях.
  • А вже у 2007 році він та заснував Krafton, який тоді був відомий як Bluehole Inc.
  • У 2015 році Чанг придбав кілька ігрових студій. В одній з них працював Кім – хлопець запропонував створити онлайн-гру, де гравці змагатимуться між собою, допоки не залишиться один.


PUBG стала найуспішнішим проєктом компанії / Фото Unsplash

Я чекав на затвердження три місяці. Пізніше я почув, що Чангу було важко повірити в цю ідею, оскільки план був дивним чином надто досконалим,
– сказав автор гри Кім.

Станом на березень 2021 року продали понад 75 мільйонів одиниць гри PUBG на ПК та консолі. А мобільна версія стала найбільш завантажуваною грою у понад 150 країнах.

Цікаво, що у компанії очікували продати хоча б 400 тисяч одиниць, щоб відбити гроші.