Відповідний прогноз представили у звіті Конференції ООН з торгівлі та розвитку (ЮНКТАД).

Зверніть увагу Нафта на шляху до важливої вершини: які перспективи для інвесторів це відкриває

За останні 18 місяців вартість перевезення одного контейнера різко зросла – приблизно у сім разів. Все через порушені ланцюги поставок внаслідок пандемії коронавірусу.

Аналіз ЮНКТАД показує, що поточний ріст ставок на контейнерні вантажні перевезення може підвищити рівень світових імпортних цін на 11% і рівень споживчих цін на 1,5% до 2023 року,
– йдеться у звіті ООН.

Зокрема, ціни зростуть:

  • у США на 1,2%;
  • в Китаї – на 1,4%.
  • у менших країнах, які більше залежать від імпорту, споживчі ціни зростуть на 7,5%.

Найбільше зростуть ціни на продукти, електроніку, меблі та одяг – щонайменше на 10% у всьому світі.

Що відомо про логістичну кризу у світі

  • У всьому світі перезавантажені порти. Наприкінці жовтня 600 суден із контейнерами застрягли у чергах на вивантаження. Це вдвічі більше, ніж на початку року.
  • Через те, що контейнери дуже довго не повертаються через "затори" у портах, виникла інша проблема – дефіцит контейнерів. У Китаї їх не вистачає, щоб відправляти нові замовлення.
  • До того ж замовлень лише більшає, адже роздрібні торговці, розуміючи, що у світі логістична криза, замовляють більші обсяги. Але це лише поглиблює кризу.
  • Через це багато компаній вже заявили про дефіцит товарів у своїх магазинах щонайменше протягом наступного року та ріст цін. Зокрема таку заяву зробили в IKEA.