Укр Рус
4 серпня, 20:00
2

Виробники швейцарських годинників у паніці через Трампа: скільки втратили компанії

Основні тези
  • Акції швейцарських виробників годинників Richemont і Swatch впали через 39-відсотковий тариф на швейцарський імпорт, введений президентом США Дональдом Трампом.
  • Годинникова галузь відчуває тиск через зміцнення франка і зниження попиту.

Акції швейцарських виробників годинників класу люкс впали через проблеми, з якими зіткнулася галузь після введення президентом США Дональдом Трампом 39-відсоткового тарифу на швейцарський імпорт. Це відбувається на тлі рекордного скорочення імпорту.

Що відбувається з акціями виробників швейцарських годинників?

У понеділок, 4 серпня, акції швейцарських компаній Richemont і Swatch показали волатильність. Вартість цінних паперів впала приблизно на 1%, скоротивши втрати після більш різкого зниження раніше – на 3,4% і 5% відповідно, пише 24 Канал з посиланням на Reuters.

Дивіться також Нові тарифи США згодом почнуть діяти: чи є шанс, що Трамп знизить мита 

Годинникова галузь, яка у 2024 році експортувала продукцію на суму 26 мільярдів швейцарських франків (приблизно 33 мільярди доларів США), вже відчуває тиск через зміцнення швейцарського франка і зниження глобального попиту. 

Зараз експорт швейцарських годинників рухається до найнижчого рівня з початку пандемії у 2020 році.

Якщо мита в США збережуться на рівні 39%, це може мати руйнівні наслідки для багатьох швейцарських брендів, 
– зазначив аналітик Vontobel Жан-Філіп Берчі.

Генеральний директор Swatch Group Нік Хайєк закликав президента Швейцарії Карін Келлер-Зуттер зустрітися з Трампом.

Через непередбачуваність адміністрації Трампа тарифи можуть змінитися в будь-який момент. Давати точні прогнози в такій ситуації неможливо,
– заявив співвласник цюрихської інвестиційної компанії Rossier, Mari & Associates що володіє акціями Swatch Жорж Марі.

За оцінкою аналітиків Jefferies, хоча у 2025 році на частку годинникового сегмента припадало 32% продажів Richemont, ринок США забезпечував лише близько 10% від загального обсягу виторгу. 

Важливо! Згідно з даними Федерації швейцарської годинникової промисловості, США залишаються найбільшим зовнішнім ринком збуту швейцарських годинників – на них припадає 16,8% експорту, що становить близько 4,4 мільярда франків.

Водночас у 2024 році 18% продажів Swatch припали на США. Після першого оголошення про введення мит у квітні компанія вже підвищила ціни на 5%.